VĚZEŇ PŘEDSTAV

Rufo

 Odcházíš
a ve sněhu já hledám stopy, který nejsou

Iris

Zůstávám

A hledám mrtvé hvězdy dávno vyhaslé

Pupa

pod nohy přistávaj mi šutry z vesmíru

a bloudím v nesmíru

ve víru tebe

Rufo

Chtěla bych se probudit do jarního rána

Když tráva začne znovu růst

Iris


Mléčná dráha odráží se v lesku vyhaslých hnědých trpaslíků
a jediné nač myslím je její nevyhnutelný kolaps se mnou
s námi

Pupa

křeče v chůzi

cítím pal

ale příjemno se boří přes napjatý oblek

který 

nasadily mi ruce shora

Rufo

Vezmu si tě s sebou, do pekla, do nebe, mezi tělesa

a Budeš vězněm mých představ 

I po zkáze světa

Iris

Až uvrhne se náš skromný existenční kolektiv do spárů destrukce
vzletíme za chorálu planet k těm nejbarvitějším mlhovinám
ale stejně jako Dante nezaslechnem ani muk, neb nejsme hodni.

Pupa

můžem třeba koukat pod safírem na letadla

znovu se mučit v sáhodlouhejch pohádkách

ale mám pocit

že vzalo nám to únik

kterej dávno jsme si sepsali

předem

a o samotě

Rufo

Kam bys utíkal, když tady je tak dobře

Tady v mojí hlavě je ti přece fajn

Proč tam venku vypadáš tak smutně

Když já ti tu připravila ráj

Iris

Ráj, ten co já a ty ukryli jsme za záštitu tajemna
Ráj, ve kterém já a ty scházíme se za nocí
ze světa oranžového smogu tam, kde prší oheň
ten co kdysi před očima milionů a dnes už jen v našich útrobách žhne.

Pupa

už se nebudem skrejvat

ne před nevyhnutelnem

chytni mě za ruku

ať cejtím teplo reality

chyť mě

a vtáhni domů

Rufo

Vtáhni mě klidně i do tmy

Bolavě ledové tmy

Ať trny růží drásají mou hruď 

Stejně jako ty

Iris

Do dobré noci tvé já nenakráčím ve fraku
exploze supernov burácí místo mého srdce, byť hasne tvůj zdánlivě šedý zrak
běsním, běsním proti tomu, abys ode mne odvracel své chtíče
co frak by z těla před soumrakem strhaly

Pupa

vyprchal moment naplnění

jen prázdnota 

odráží se mi v dlaních

už necítím teplo

vím

že jsme v závěru

vím

že doufání zůstane v řetězech


je čas se vrátit zpátky

do šedýho přítmí

odkud jsme s naivní touhou přišly


Klára Mattanelli (Pupa) 2020



Komentáře

Oblíbené příspěvky